ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

ШЕПТИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Р І Ш Е Н Н Я

 

__________

м. Шептицький

№____

Про застосування цифрових

інструментів на адміністративній

території Шептицької міської ради

 

 

Керуючись статтями 40, 52 Закону України “Про мiсцеве самоврядування в Українi”, на виконання Плану роботи Виконавчого комітету Шептицької міської ради на 2025 рік, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Шептицької міської ради від 17.12.2024 № 298 “Про затвердження плану роботи Виконавчого комітету Шептицької міської ради на 2025 рік”, заслухавши інформацію про застосування цифрових інструментів на адміністративній території Шептицької міської ради за 2025 рік, Виконавчий комітет Шептицької міської ради

 

вирішив:

 

  1. Взяти до відома інформацію про застосування цифрових інструментів на адміністративній території Шептицької міської ради, що додається.
  2. Контроль за виконанням рiшення покласти на заступника міського голови з питань виконавчих органів ради Тирка Т.В.

 

 

 

 

Міський голова 

 

Андрій ЗАЛІВСЬКИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник міського голови з питань

діяльності виконавчих органів ради                                        Володимир КОВАЛЬ

 

 

Керуючий справами

виконавчого комітету                                                                  Георгій ТИМЧИШИН

 

 

Начальник юридичного відділу                                               Тетяна ЛІНИНСЬКА

 

 

Начальник відділу цифрової трансформації,

інформаційної політики та прозорості                                    Наталія Глаговська

 

 

Головний спеціаліст з повноваженнями

уповноваженої особи з питань

запобігання та виявлення корупції                                        Володимир ВОЙТЮК

 

 

Головний спеціаліст відділу цифрової

трансформації, інформаційної політики

та прозорості                                                                                 Наталія КОСТЕНКО

 

 

 

З А Т В Е Р Д Ж Е Н О

Рішення Виконавчого комітету

Шептицької міської ради

_______________№ ____

 

Інформація про застосування цифрових інструментів на адміністративній території Шептицької міської ради

 

Застосування цифрових інструментів на адміністративній території  Шептицької міської ради є ключовим елементом цифрової трансформації, що має на меті підвищення ефективності управління, покращення якості послуг для громадян і бізнесу, а також забезпечення прозорості та підзвітності влади.  Запровадження цифрових інструментів на адміністративній території охоплює модернізацію роботи місцевого самоврядування, автоматизацію процесів, адміністрування податків, підвищення якості послуг та розвиток електронної демократії. Це включає використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, залучення громадян до ухвалення рішень, надання електронних адміністративних послуг, а також забезпечення прозорості та контролю за діяльністю влади через відкриті дані та електронні петиції. 

До пріоритетних напрямів інформатизації територіальної громади належать:

  • цифрова трансформація управління територіальною громадою;
  • цифровізація публічних послуг;
  • розбудова інфраструктури інформатизації територіальної громади;
  • стимулювання зростання цифрової економіки та розвиток цифрової грамотності.

Напрям «Цифрова трансформація управління територіальною громадою» включає:

розвиток автоматизованих систем інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування;

адміністрування інформаційно-комунікаційних систем (Електронна приймальня, Портал місцевих податків, цифрова екосистема відновлення DREAM, Parking Шептицький, Цифрова громада, Геоінформаційний портал);

просування інструментів електронної демократії: електронних петицій, опитувань, звернень громадян, обговорення проектів нормативно-правових актів, громадського бюджету тощо;

забезпечення доступності для осіб з інвалідністю з порушенням зору, слуху та мовлення офіційних вебсайтів, реєстрів, інших ресурсів і електронних послуг;

забезпечення дотримання вимог ДСТУ EN 301 549:2022 «Інформаційні технології. Вимоги щодо доступності продуктів та послуг ІКТ» під час створення, модернізації, розвитку, адміністрування і забезпечення функціонування власних інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем, створення та розміщення документів в електронній формі на власних вебсайтах (вебпорталах) і вебресурсах відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2023 року № 757 «Деякі питання доступності інформаційно-комунікаційних систем та документів в електронній формі»;

проведення щорічного інформаційного аудиту публічної інформації, оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних за принципом «єдиного вікна» (Єдиний державний вебпортал відкритих даних, Місцевий портал відкритих даних Львівщини - 69 наборів з 71).

Напрям «Цифровізація публічних послуг» включає:

проведення реінжинірингу адміністративних послуг,

забезпечення надання публічних послуг в електронній формі (встановлення обладнання для QR-валідації, зчитування ID-карток, використання мобільних цифрових валіз тощо);

приєднання інформаційно-комунікаційних систем органу місцевого самоврядування, які забезпечують надання електронних послуг та сервісів, до інтегрованої системи електронної ідентифікації;

цифровий розвиток публічних послуг у сфері освіти (надання можливості онлайн-запису в дитячі садочки е-Садок);

впровадження електронних інструментів  управління у закладах освіти: електронні щоденники та журнали, систему управління навчанням AICOM-II тощо);

цифровий розвиток публічних послуг у сфері охорони здоровʼя (надання можливості онлайн-запису до лікарів;

цифровий розвиток публічних послуг у транспортній сфері (відстеження інтерактивних зупинок, створення онлайн-мап зупинок маршрутного транспорту EazyWay);

розвиток геоінформаційної системи містобудівного кадастру та містобудівного моніторингу.

Напрям «Розбудова інфраструктури інформатизації територіальної громади» містить такі завдання:

посилення кіберзахисту об’єктів критичної інформаційної інфраструктури, створення умов для вчасного реагування на кіберінциденти;

облаштування відкритих Wi-Fi зон у громадських місцях, а також у приміщеннях органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій;

використання систем відеоспостереження, оповіщення населення щодо надзвичайних та аварійних ситуацій, фіксації правопорушень, контролю за якістю повітря і рівнем радіаційного забруднення тощо;

впровадження систем енергозбереження та моніторингу енергоефективності для  77 обʼєктів комунальної власності на платформах  uMuni та ASEM.

Напрям «Стимулювання зростання цифрової економіки та розвиток цифрової грамотності» містить такі завдання:

розвиток мережі хабів цифрової освіти на базі 5ти бібліотек територіальної громади;

проведення заходів з підвищення рівня цифрової грамотності мешканців та культури безпекового поводження в кіберпросторі;

популяризація використання вебплатформи «Дія.Освіта» та підтримка місцевих ініціатив з використання цифрових технологій у сфері освіти.

Цифрові інструменти запроваджені на адміністративній території Шептицької міської ради за 2025 рік:

  • портал місцевих податків https://bot.sheptytska-rada.gov.ua/
  • створено портал для моніторингу публічних закупівель: https://zakupivli.sheptytska-rada.gov.ua/
  • громаду підключено до автоматизованої системи сповіщення про повітряну тривогу МАСЦО;
  • ведеться робота над впровадженням нової архітектури вебпорталу Шептицької міської ради https://site. sheptytska-rada.gov.ua/
  • запроваджено електронний кабінет мешканця громади https://ecabinet.sheptytska-rada.gov.ua/ecab/home
  • запроваджено електронну чергу в ЦНАП https://cnap.sheptytska-rada.gov.ua/queue
  • запроваджено електронну чергу до вузькопрофільних лікарів https://portal-doctor3.eleks.com/web/chervonohradCML/registration.html
  • введено в дію лабораторію якості повітря https://public.airquality.loda.gov.ua/app?id=oGg05YY0OB
  • встановлено датчик моніторингу радіаційного фону в м. Шептицький, дані якого інтегровані в Карту радіаційного фону SaveEcoBot  https://www.saveecobot.com/radiation maps#14/50.3876/24.2533/gamma/ara+arc+clua+cuc+crc

Основні напрями застосування цифрових інструментів:

  • Цифрові адміністративні послуги:надання державних послуг онлайн, наприклад, через застосунок «Дія» або вебсайт ЦНАПу.
  • Електронне урядування та управління:використання цифрових технологій для оптимізації внутрішніх процесів в органах влади, що включає автоматизацію документообігу, впровадження платформ для взаємодії та покращення координації.
  • Електронна демократія:залучення громадян до ухвалення рішень за допомогою цифрових платформ.
  • Геоінформаційні системи (ГІС):використання електронних карт і ортофотопланів для точного визначення меж територій, моніторингу земельних ресурсів та управління інфраструктурою.
  • Підвищення цифрової грамотності населення:проведення освітніх програм та інформаційних кампаній для мотивації мешканців використовувати цифрові інструменти. 

 

Проблеми та виклики:

  • Цифрова нерівність:не всі верстви населення мають рівний доступ до цифрових технологій та достатню цифрову грамотність.
  • Безпека та захист даних:забезпечення кібербезпеки та захисту персональних даних є критично важливим для успішної цифровізації.
  • Інституційні та технологічні бар'єри:проблеми з інтеграцією різних систем, несумісність даних та відсутність єдиних стандартів можуть сповільнювати процес цифровізації.
  • Недостатня координація:відсутність належної координації між різними органами влади та рівнями управління знижує ефективність цифрових ініціатив. 

Переваги для адміністративної території:

  • Ефективність та економія:цифрові інструменти допомагають автоматизувати процеси, що скорочує адміністративні витрати та підвищує продуктивність.
  • Прозорість та боротьба з корупцією:зменшення бюрократії та переведення послуг в онлайн формат допомагає мінімізувати корупційні ризики.
  • Покращення якості послуг:зростає доступність та швидкість надання адміністративних послуг для громадян і бізнесу.
  • Залучення населення:цифрові платформи дозволяють налагодити ефективний зворотний зв'язок та залучити громадськість до розвитку громади. 

Загалом, можна зробити висновок, що впровадження цифрових інструментів дозволило територіальній громаді на адміністративній території Шептицької міської ради стати більш сучасною, відкритою та комфортною для проживання та ведення бізнесу. 

Галузь
Приєднані файли:
Проєкт рішення ВК_про цифрові інструменти(1).docx
Поширити: